22 March 2011

Rumah tangga vs Kampung halaman

Aku mangambil masa yang lama nak update entry baru sebab busy yang amat. bile dah ada masa , semangat pulak tak berapa nak ade. Ok sekarang semangat dah ade.


Walaupun tajuk entry ni rumah tangga , tak de maknanye aku akan berumah tangga. berumah di tepi pantai ade la. ok minggu lepas aku ambik cuti pelepasan seminggu dari lecture sebab family aku kena balik Terengganu. kami semua dah lama tak balik.. entah tok ki ingat ke tak nama cucu-cucu dia. 


Sampai-sampai je kat rumah , dah macam kontena langgar tembok. aku baru terpikir nak landing ke sauna ke. badan ni dah naik lenguh naik bas 4jam padahal 3jam tu dah patut sampai rumah siap nasik sepinggan dah hadam dalam perut. ok aku tanak cite pasal bas gila yang aku naik tu.


Hancur harapan aku bila rumah bersepah , perabut , katil entah ke mane. rupa-rupanye barang-barang dah bawak masuk kat rumah baru. tinggal tilam terbentang kat ruang tamu depan tv kat rumah lama. aku excited nak lepak rumah baru , langsung aku tak heran dah dengan angan-angan nak landing segala tadi tu.


Esoknya , aku orang yang paling bertungkus-lumus kemas rumah baru. sebab petang tu nak berangkat pergi Terengganu. memang double excited.






hasil tungkus-lumus




Aku kemas-kemas kat ruang yang nampak di pandang. ruang yang tak nampak di pandang which is dapur and bilik tersadai lagi. so gambarnya di hide dari di tayang. lalala

Finish rumah tangga. terbiar begitu saje sebab nak ke kampung halaman.


Kampung halaman yang terletak di Kerteh dah makin maju. dulu tak de Mesra Mall. ia macam tesco , tapi ade TGV. bila masuk dalam mall ni macam kat JJ la pulak. tapi JJ banyak tingkat. Mall ni setingkat je. tapi tak banyak gerai jual shawl. heran aih? aku baru ingat nak borong shawl or syria. pashmina ade la sikit.


Pasar payang pun dah maju. kat kawasan luar pasar payang dah banyak bangunan yang naik untuk jual baju kaften , batik , sutera. Sutera kat sini sangat cantik! silau mate la. 


Tapi rugi sangat tak dapat nak bercanda lebih-lebih sebab kat Kuala Terengganu hujan memanjang. balik dari pasar payang sempat singgah kat Masjid Terapung. dari dulu aku panggil masjid terapung , dah tukar nama rupanye.






Dulu aku rasa masjid ni besar , sekarang dah kecik la? 
or aku dah besar?


Masih ade stock piture. tapi simpan untuk next entry. till here. dhaa



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...