10 March 2014

Seni menjawab

Assalamualaikum.

Ni pon antara post yang aku tak sure aku pernah ketengahkan di belog ini atau diketepikan. Tapi sebab isu berbangkit dalam otak, kita kasi chan borak sini.

Aku tak sure la sejak bila aku dah start pasif bila mak tengah berleter berkilo kilo. Dulu zaman darah muda aku ada la bantah or defends diri time mak main tembak je. Yelah, salah orang lain pon aku bboleh terbabit sama. Tapi silap besar wei makin berjela pulak karangan mak aku. Plus kena chop menjawab plus bekas tapak kaki kat perut. So aku ni kan anak sulung pulak lagi lah makan garam ayat "menjawab tu bahaya. Baik diam for your own sake."

It works la jugak. Mak duk bebel bebel supa hantar voice wechat. Bebel sorang sorang tak ke bosan. Lama lama bebel dia makin sekentot macam angin lalu je. Seriously, aku buat derk je masa mak aku dok berleter. Tapi ape yang dia berleterkan tu masuk kepala and aku berdialog dalam kepala jela. Buat style serang hendap je malas nak bising. Lagipun memang aku salah.

Tapi makin lama mak dah jadi kawan pada kiteorangadik beradik sebab dah pakat nala punya besaq kalah mak. Siap mak pun kami adik adikkan. Kena dengan mood dia la. Kalau tak, kena jugak chop kuajaq. Tapi thank god adik aku si pipah ni memang di lahirkan dengan seni menjawab kot. Kalau mak aku berleter, dia boleh fire balek tapi buat versi lawak so boleh patahkan hujah mak yang bak bebola api.

Seriously aku pon tak terjangka kadang tu ape yang keluar dari mulut si pipah. Dah la lawak plus masuk akal plus boleh kena penampar kalau mak zaman dulu kala. Tapi mak zaman ni dah kami adik adikkan wakaka


What the FAY say

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...