28 December 2010

Pertimbangan keberatan

Waktu dulu2 aku bukan kisah sgt pasal berat badan ni. tapi bile semua rakan semasa gedik2 na berdiet , aku pon pulun na diet jugak. padahal badan cekeding je. dari skula rendah sampai form 1 aku memang asyik kene buli ngan kawan yang badan besar macam unta. sakit betui hati aku. tapi mase form 2 aku makin tinggi. tapi badan maintain kurus macam mangsa kebuluran.

** aku ni macam papan plywood bak kate jiran aku.

Tapi sekurang-kurangnye aku dh ta kene buli. form 3 naik sikit berat , yela time tu dh berselera na makan. maintain dalam 40-an berat badan aku dari awal masuk form 3 sampai akhir tahun.. masalahnya , aku ni dok gedik na berdiet padahal tu dh di kire berat ideal la kot.

Segalanya berubah lepas masuk teknik. aku memang tersangat berselera makan. sehari dewan makan sediakan 5 kali sehari. waktu rehat kat skula aku makan kat kantin pulak. cuma waktu supper je aku ta amek , konon na cover kalori bedozen-dozen yang dah aku ambik mase waktu siang. memang ta dapat di bendung keberatan aku.. tapi aku buat derk je. bak kate mak aku "makan je selagi boleh makan".


** sampai aku boleh di kategorikan sebagai eating disorder. haha

Tapi aku ta peduli pon.. janji sihat. keberatan aku berterusan mase masuk PLKN. yahooo berat! berat!

** yang kat tengah-tengah tu..

Mase dah balik dan mase tu dok umah ngabiskan boreh , aku dapat rase yang berat aku makin kurang. memang la aku ni bukan kategori gemok tapi kire gemok la jugak sebab ramai dok tegur badan aku berisi. tapi pelik pulak bile kat rumah , selera aku macam biase je siap makin berselera pulak tu. tapi makin kurang pulak berat aku. 

** papan plywood huh?

Hasilnya , bile aku dah ta kisah pasal makan dan berat yang berat! berat! dengan sendirinya berat aku pon kurang.. 

  and..  

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...