09 March 2013

Aku berhiburan

Assalamualaikum.

Sejak dah tua, banyak kenangan masa budak-budak nak up dulu aku kenangkan. rasa nak sekeh-sekeh pon ade. ape yang mak aku larang kemain itu yang aku bentak-bentak nakkan. sekarang ni bila dah dapat macam petik jari je lansung tak pandang dah.

Memang rasa semua benda dah mudah sekarang. nak pergi mana-mana pon boleh. bila-bila masa dengan sapa. kalau dulu-dulu aku pikir benda yang mak aku larang tu samapi umor aku 18 je sure aku tak bentak-bentak (konon). sebab sekarang bila dah senang, antara malas and bebal je yang halang. mak dah tak kuasa nak larang anak dara lanjut usia ni. pandai pikir sangat kan.

Tetiba pulak kann petang-petang macam ni nak buat statement suam. hohoho semalam aku nonton wayang dengan Ella je berdua kami melulu ke TGV station 18. kami kompius kejap nak tengok Giant or Oz. aku pilih Oz sebab Mila Kunis jadi jahat. so dua jam nonton, memang best!


























Rasanya ni dah tiga kali aku and Ella buat style terkejut tergempak punya planned. sebab plan yang spontan selalunya menjadi.

Habis je movie tu, kiteorang pergi lah toilet TGV. perghh detail punye story. ade motif sebenarnya aku cerita hal jamban. ok begini, dalam salah satu jamban yang Ella masuk, ade dompet. terus kami pikir macam mana nak contact budak tu and belek-belek wallet tu kot ade medical card or ape-ape details dia tapi takde. dalam tu banyak jugak lah duit siap ade dua sampul BR1M lagi. kesian pulak kami dengan budak tu kan. so kami decide nak tinggal phone number kat counter kat TGV kot budak tu datang cari semula and option kami, nak kept wallet tu then hantar surat yang wallet dia ade kat kami.

Tapi counter TGV tu boleh simpankan sebab dalam tu ade IC diorang boleh contact tpi macam was-was pulak kami. kot depa buat sambil lewa je tak contact budak tu naya je. ade BR1M kot! mesti dia tengah kelupoq cari. hope dia datang balek kat counter TGV. alamat budak tu kat Selayang masalahnya. kalau setakat Ipoh ke Batu Gajah ke boleh gak cari. naseb kau lah budak..

2 comments:

eVa said...

lama x tgk wyg huhu.. bz sana sini dgn amnsgt n exam.. hmmm paling xsuka kalau terjumpa dompet.. mesti mcm blur skejap nak buat apa.. haha

shu said...

bagus tindakan awk..rmai dh tgk cita ni..nk tgk jugakla weekend ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...