18 January 2014

Senyum banyak mana

Assalamualaikum

Dulu aku tak perasan sangat masalah aku ni. Tapi ade sekali tu Adam af datang kat mall, aku zemangat la nak tangkap gambar dengan dia. Rasa time tu lepas spm. Tunggu turn kejap, aku lupa nak practice macam mana nak senyum nanti. Aku tak sangka la pulak hasilnya burok sampai aku rasa nak delete. Nasib la Adam bukan duduk sebelah rumah aku macam sayang nak delete. Aku simpan jela. Tapi tak kuasa nak tunjuk kat sape sape. Bajet gambar tu aku nak frame belakang pintu bilik haih malang sunggoh sebab terlebih excited lah kot. Aku pergi sengih lebar gila nampak gigi atas bawah depan belakang. Pipi pam pam naik sampai mate sepet.

Dulu masa zaman budak budak buat sengih macam tu comey la jugak. Ni dah rupa mamak kena simbah acid buat senyum macam tu camera pon jahanam. Lepas tu aku tak buat pengajaran, masa ambik group photos, macam tu jugak lah gaya aku senyum. Sengih macam camera tu tengah buat lawak.

Tapi bila selfie sendiri, boleh pulak senyum bajet sopan. Tu sebab gambar group photos jauh beza dengan selfie. Tu sebab jugak aku tak suka orang ambik gambar aku. Baik la aku tangkap sendiri, selfie sendiri. Boleh pilih dalam beratus ratus selfie tu, paling tak mesti ade satu yang ok la lulus la letak kat IG.

Dah aku tau masalah aku tak reti senyum depan cameraman, sekarang aku dah ok sikit lah kot sebab tetiap harinye pon selfie. Masalah aku ni sama lah dengan miley cyrus tu. Dia punya problem nak senyum ke nak buat ape ni? Then dia decide untuk ermm jelir lidah.


Posted via Blogaway

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...