07 April 2011

Ade BF tapi macam takde BF ☠

Untuk karangan ni aku memerlukan perkataan aku dan kau. aku merujuk pade semua golongan perempuan. kiranya aku nak wakili semua perempuan. kau pulak mewakili golongan lelaki.





Jangan ade yang terasa hati sorang-sorang. mari kita terasa sama-sama.


Situasi I : Sebelum kau jadi BF aku , aku ni dah biasa survive sorang-sorang. tapi bila aku dah ada kau , kau claim kau perlu ambik berat pasal aku , risau pasal aku. 


Issue nya : Syukur Alhamdulillah aku dapat BF macam kau. tapi kau tak perlu lah sampai tak percaya kat aku. dah aku biasa survive sorang-sorang naik bus yang kau pulak keep telling kat aku benda bukan-bukan akan jadi.

Explaination : Aku bergerak dari rumah nak naik bas pergi keluar dengan kawan-kawan. tapi boleh jadi juga kalau aku keluar sorang-sorang dari campus nak naik bas balik rumah sebab masa tu kawan-kawan aku tak dapat balik. ape kes nak menyusahkan kawak-kawan nak suruh hantar aku pergi stesen bas. kau tu bukan ade dekat sini untuk tolong hantar aku kan. so , aku pun pandai-pandai lah survive sendiri. kau pulak tak habis-habis cakap benda bukan-bukan like ► nanti ade orang jahat la , tiket takde la.

Example : Nak di jadikan cerita , tiket bus tu ade tapi , bus tu sangat lah lembap nak mampus. nasib baik tak mampus. aku pun tadah kan jela telinga kena lah terima salah silap harap maaf. tapi oleh sebab aku taknak di salahkan or merasa lebih down , aku diamkan je hal kelewatan bus and lenguh kaki duk tunggu bus tu. sanggup aku tak cerita sebab tak tahan nanti kena blame lepas tu.
weh kau consider la sikit. kau patutnye tenangkan aku bagi tak down. dah la bus lambat , satu hal pulak bile kena dengar kau punya tak puas hati kat aku. tang mane entah yang kau claim kau tu BF aku? yang pasti aku perlu telan sorang-sorang. macam tade BF heh?





Situasi II : Kau untuk difahami. Aku untuk disayangi

Explaination : Aku langsung tak setuju dengan quotes atas tu. macam haprak. kalau kau claim kau untuk difahami , means kau tak perlu disayangi. tapi normally aku , which is girls , mesti lah banyak bagi kasih sayang. kalau tak pade parents , kau lah makhluk Allah yang aku nak bagi kasih sayang tu. aku tak rase kau je perlu difahami , aku pun nak rase difahami. difahami yang dimaksudkan kat sini faham yang aku perlu disayangi oleh kau. yang kau dungu sangat nak tunggu aku rase terabai baru kau terhegeh-hegeh nak message pagi-pagi buta ape kes.

Example : Aku faham kau ni suka main futsal even aku ni tak reti main futsal dan tak pernah faham pun seseorang yang gilakan futsal tu macam mane. oleh sebab kau claim yang kau untuk difahami lah aku ni faham kau bila kau nak main futsal and segala bagai. dah aku reti faham kau , aku tak rase disayangi pun? kau tipu aku ke? kau bagi alasan heh? aku nak tamak. aku nak difahami , disayangi , dikasihi , segala di lah!


Situasi III : Memang kau ni kaum yang taip message ciput-ciput kah? membazir kredit je.

Explaination : Aku punyelah taip message berjela-jela , kau reply haha , ok , yup. kau pergi campak handphone kau dalam lombong sekarang. sangat menyakitkan hati weh. nak kate kau ni not in a good mood , takkan setiap hari kau takde mood? what??! kau tak tau nak message ape? it's ok kalau nak gayut. ape?! kau lebih suke message dari gayut. heh?

Example : Kau cakap kau tak tau nak message ape dengan aku?! kau update pasal gigi bongsu kau tumbuh kat facebuk tu boleh pulak? kau couple dengan aku or facebuk sampai kau cerita kat dia dulu dari aku? touching la macam ni.






Situasi IV : Dulu mase mula-mula couple kau bukan main eh tunjuk sayang kau tu. apsal sekarang dah tak tunjuk? (normally semua orang pun rase macam ni)

Explaination : Kau ni macam padi tau tak? mase kau baru tumbuh , hijau-hijau je lagi. kau dari jauh duk melambai-lambai kat aku tak kire pagi petang siang malam. lah , sekarang bila dah lame sikit kau pandang aku pun tak. kau rileks je. kau buat derk kat aku.

Example : ambik lah mane-mane contoh dari korang sendiri.


Cukup dah kut untuk satu entry. sekian terima kasih  

2 comments:

Anonymous said...

atin!!! bib suka sgt2 entry nieyh!! gud job n writing..keep up the gud work k!!!!

faY said...

wahaha bib thnx.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...