17 June 2012

Camerahand

Assalamualaikum.

Dah hari minggu.. dapat bangun lambat. padahal tak hari minggu pun kerja aku bangun lambat gilaa. kalau orang lain means kawan campus, sekolah, sekolah agama rakyat, tadika etc blablabla sibok pasal nak further study nak buat degree tapi aku langsung takde nawaitu nak buat degree. jangan kata nawaitu, lintasan hati pun takde. aku habis diploma tepat pada masanya tapi dengan result yang biasa-biasa je.



Attitude aku memang terok. kalau something yang aku buat mesti aku ambik ringan, aku tak pernah nak berusaha betul-betul. so, aku tak nak jahanamkan degree aku kalau attitude aku memang jahanam. aku tak nak terkejar-kejar buat degree sebab semua kawan-kawan pakat buat degree.



Mak aku ada jugak lah bising, tak sambung belajar tapi tak cari kerja. so, mak aku suruh aku decide sekarang nak kerja for good or buat degree. OR kawen =.= selalu sangat dahh hari-hari tanya bila nak nikoh.

So, aku come out dengan entry ni sebab hati tengah runsing. for the next 20 years dah ade anaks, depa akan tahu mummy depa pernah dipaksa buat degree. tapi aku rasa aku tak akan buat degree. aku pemalas..

Kerja aku, duduk kat rumah kadang-kadang satu hari perap dalam rumah tak keluar-keluar langsung even sekitar rumah je. memang aku dah kata aku ni pemalas. aku suka duduk lepak, tengok tivi, makan, sembang-sembang. ade ke kerja gini yang bagi gaji? aku nak.



Kalau ade yang ajak keluar, tapi duit takde nak kena menagih simpati kat mak, baru datang kekesalan 'kenapa takde orang nak offer aku kerja..' gila. mintak kerja pun idak.

Ade ke manusia macam aku ni? entah boyfriend aku pon boleh naik fedup ape punya perangai lah vangang punye pemalas verangan nak beli itu ini pergi sana sini tapi duit takde. huaaa aku tak lah kebulur duit sangat as long as aku ade dengan orang yang aku sayang, yang aku perlu. "then, makan angin tetiap hari ok lah ye?"
-bidas mereka yang saya sayang, yang saya perlu. ='(

p/s: entry tak ade connection dengan gambar dan juga tajuk. nampak sangat hidup tak ade pedoman.

Dhaaa

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...