17 January 2012

Anak orang kaya

Assalamualaikum w.b.t.

Aku dah niat nak sedekah sana-sini, jalan-jalan dengan hubby chubby, beli topup banyak-banyak bla bla bla.

Tapi tu plan jelah. tiba-tiba je aku macam OKB masuk Popular Book Store dengan megah ambik segala  barang tak tengok harga. gila tak beli duit aku banyak kot! Hot setap yang dulu tak rela nak beli pon aku beli.





Toolbox gedik comel yang dalamnya ada hot setap.


Orang lain sibuk duk belek toolbox made from cupboard ni sambil pikir berbaloi ke tidak kalau gwa beli toolbox ni tapi aku sekali rembat tak tengok harga sebab kecomelan box ni sambil dok perasan shok dapat buh buku-buku dalam ini box. buku buh dalam box=tak payah study.

Agak penuh satu raga dengan hot setap aku, aku menuju ke kaunter. 

Semak  harga amount RM99.70 wah kena cari 30sen baru cukup seratus. sedap sikit mata memandang.

Aku pun merayap cari benda yang harga 30sen lalu kembali ke kaunter. Cashier hulur tangan untuk menyambut huluran duit. tapi aku nak posing kejap.


                                              
OKB.


The main reason why government tak bagi bantuan in term of money is.. takut digunanya duit tu macam aku plan kat atas tadi. 200 je pun kau nak meraban segala benda kau nak buat dengan 200 pirrrah bagi RM2012 pun tak cukup kau nak pedajal macam kat atas. Sedekah lah sangat. 

Hari aku balun voucher kat Popular itu hari, depa demand kemain maklumlah Popular tiba-tiba sesak nak lalu pun selisih punggung punyalah ramai. depa pun belagak ah bajet kat S.P ni je satu-satunya book store tak kasi kami beli novel kedekut. 

Tapi kat Hasani book store aku pulun beli novel segala benda mak nenek. dah nak bayar kat counter aku kira cukup-cukup RM100 tapi ada discount pulak 8ringgit sumpah tak kedekut majulah Hasani mengalahkan Populariti. 

Dah banyak aku dok show-off keOKBian aku, bagi aku berambus jap. Makan.

Dhaaa

             

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...