14 May 2011

Cermin usia

Tiba-tiba hari tu kawan aku boleh terbukak cerita pasal cermin. katanye kalau kita ngadap cermin selalu , muka kita nampak lebih tua dari usia sebenar. itu kata dia.





Kalau betul apa yang dia cakap , habis la. aku ni pantang tak tengok cermin. rasa macam tak lengkap je kalau keluar rumah tak bawak cermin besar tapak tangan. 


Satu kisah pasal cermin jugak. mungkin cermin ajaib? 


Satu hari kat kampung, mak aku and adik bongsu dia yang aku panggil mak su sembang-sembang kat bilik depan satu cermin ni.. taraaa sound mode seram.

Oleh kerana mak su aku plan tak nak pregnant dah, mak aku bergurau lah suruh dia pregnant lagi. kali ni biar dapat kembar so cukup la 4 orang tak payah pregnant dah. ok? mak su aku gelak-gelak je. mak aku tambah lagi. "kalau jadi betul-betul, salah sorang kembar tu kasi kat aku. haha"


Ni bukan khurafat tapi sembang kosong mak and mak su jadi nyata. padahal dalam susur galur kedua-dua belah mak aku and laki mak su aku tak ade pulak genetik kembar. rezeki diaorang la tu.


Maka lahir lah si kembar yang sihat di bawah jagaan mak su aku. mak aku punye gurauan nak salah sorang kembar tu tak termakbul. taubat mak su aku nak bagi!




ok dhaaa  

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...