16 May 2011

Thats why my Ex is still my Ex

Sebagai orang perempuan, aku mestilah claim diri aku amat memahami naluri perempuan.


Dah nama pun perempuan mesti kita ada pandang serong kat bf kita sendiri. berperang dengan perasaan sendiri untuk make sure yang bf kita memang confirm dah lupakan ex dia yang dulu. ape? bf kau takde ex? so, kau tengah bersaing dengan mak bf kau sendiri. mesti dia anak mak sebab tu takde gf sebelum ni. anak soleh gitu. ye tak?




" dalam kepala otak kau ade nama ex kau lagi kan! "


Korang dalam situasi bahaya means tendency untuk bf kau kembali kepada ex dia balik adalah:



Ex dia masih hidup.

Kalau ex si mamat dah meninggal, ape kes kau nak touching bila si mamat teringat arwah ex. confirm-confirm ex si mamat bukan persaingan kau dah.

Kalau ex si mamat hidup lagi , kemungkinan si mamat ingat kat dia tu ade la. mungkin tiba-tiba dia teringat "dulu masa aku dengan si minah, dia tak buat aku macam ni pun. sekarang dengan peah berani dia buat macam tu kat aku"
Atau "dulu masa dengan si minah dia tak kisah pun aku buat macam tu. dengan si peah sekarang ni banyak pulak tak boleh dia ni"


Waspada lah korang ye. Kekadang kita selalu dengar nasihat dari magazine : depan si mamat jangan kita bandingkan dia dengan ex kita.


Realitinya tiada sape pun suka diri kita di bandingkan apetah lagi dengan orang yang pernah hadir dalam diri si mamat sebelum kita.

Ex si mamat adalah orang yang dia adore.

Mungkin si mamat dengan si minah pisah sebab si minah curang. kemudian si mamat couple dengan kamu. si mamat cuba nak lupakan si minah dengan couple dengan kamu la kut or memang si mamat fall in love betul-betul dengan kamu. tapi relitinya ex si mamat yang dulu tu adalah minah yang di cari selama ni. hot , comel , macam model. 


Situasi macam ni , bila tba-tiba si minah which is ex si mamat ni insaf atau dah berubah untuk setia pada si mamat je , tak mustahil si mamat nak kat ex dia balik. 


Kamu memang tak boleh nak compete dengan ex si mamat ni dah melainkan si mamat dah set dalam kepala otak dia yang aku takkan terima si minah even dia melutut depan aku. T_T mahunya kalau ex dia Hanis Zalikha..? si mamat tu tak mahu terima balik? tipu.




Ex si mamat tak sukakan hubungan korang.

Kes ni ade jugak jadi kat member aku. teruk gile si minah tu buat kat kawan aku. tak senang jugak la hidup kawan aku. si minah tu siap kacau family kawan aku , call tiap-tiap hari cerita bukan-bukan pasal kawan aku dengan si mamat.

So, kita tak boleh nak expect si minah akan redha je hubungan korang. macam-macam dia boleh buat. ugutan bunuh, sihir, fitnah and etc.




Tapi ade pulak aku jumpa kat fb si mamat revenge kat ex gf dia. memang fb khas untuk letak gambar ex-ex dia orang yang curang. konon frust gile.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...