11 May 2011

Guna bukan sebarangan

Hari ini adalah segmen bersama 'Pakar Kulit Jauh Import Mari Untuk yang Bertuah Saja'.


Hari tu aku ada tegur sorang kawan aku yang tak kurang hebatnya dalam menjaga kulit. kalau dia pakai sesuatu produk , dia akan guna whole set. means, dari toner, cream siang, tengah hari, petang, malam, pencuci sebelum mandi, lepas mandi, scrub. pendek kata semua dia beli. nak make sure ia berkesan katanya.


Ia memang tak salah kalau nak pakai semua set tu. kalau guna dari produk yang berbeza pun tak ape janji sesuai dengan kulit muka. 


Yang aku  nak focus kan kat sini ialah pemakaian scrub. 





Scrub terfamous seantero donia.. St. Ives Swiss Formula. ape perkara yang korang kena make sure before keep use scrub regularly is.. muka bebas dari jerawat. sebab kalau muka masih tak pulih dari jerawat or ade jerawat baru nak tumbuh, pastu korang pakai scrub akan merosakkan lagi keadaan muka. itu la yang aku tegur kat kawan aku. dia dok heran 'pasai pa aku dok pakai produk baguih punya complete , tak hilang jugak jerawat'.



'Macam mana nak hilangkan jerawat?'






Keistimewaan St. Ives sebab dia natural. memang korang akan heran 'apesal tak macam cleanser eh?' yela sebab dia natural itu yang tak banyak buih macam cleanser yang lain. 


Additional info: kulit kita kering sebab buih dari cleanser telah mengeringkan kelembapan kulit muka. so, kulit akan hantar maklumat ke otak yang 'eh kulit muka aku kering ni, tolong lembabkan muka aku cepat.' otak pun bertindak dan kelembapan yang dihasilkan menyebabkan munculnya minyak di kulit muka. so penyebab kepada kulit berminyak pulak dah.


Jadi, bila jerawat dapat di atasi, scrub boleh di guna pakai untuk penjagaan pori-pori in case kalau pakai make up lama-lama , tak lah menjejaskan kulit. ok?

Dhaaa  



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...