28 December 2012

Bila kita expected too beyond

Assalamualaikum.

Aku suka berpikir over the limit. kalau esok, aku ade something yang sangat important untuk aku attend or handle aku jadi kelam. sampai tak boleh tidur. ini impak bila over expect yang bukan-bukan. aku pikir esok akan jadi macam ni, macam tu, kena macam ni, kena macam tu.

Tapi bila the real event happen. benda takde pape pon. ape yang kita pikir malam tadi never happen. buat penat otak je. buat muka tua 10 tahun je.



Same goes to mak. bukan mak aku tapi tentang mak kita. kadang-kadang kita over pikir yang mak kita akan marah kalau kita cakap macam ni, bagitahu itu ini. tapi trust me, kalau kita berterus terang, mak kita memang marah tapi dia akan pikir jugak yang kita dah berlaku jujur dengan telling the truth.

Sebagai contoh: korang berumur 17 tahun and ade boyfriend. logik lah dengan umur macam tu takkan korang sempoi-sempoi asking permission nak date dengan bf kat mak. and expect mak korang nak bagi. hell no!

Tapi, cer try test tengok. korang tanye je "boleh tak nak date dengan bf esok". sah berpiat telinga. tapi lama-lama mak kita al-redho je. janji korang jujur jangan tipu. paling lama pon umur 18 tahun korang dah dapat permission. tapi penuh pesanan sebaldi.



Normal lah, mak kita will not simply say yes. tapi kalau kita jujur itu lagi bagus dari kita tipu and mak kita find out sendiri dari orang lain. tu lagi parah sebab lepas ni kalau kita jujur, mak tak percaya.



Tapi ade satu hal yang aku dah over expected sangat-sangat! bila benda tu tak menjadi as aku expect, aku sedih tahap puaka.

Aku dah werangan nak pakai smart phone harga pat angka wo. ni dapat rebate ingat ringan lah sikit beban. rupanya.. hampeh. dah lah malas nak gebang pasal smart phone. sony usang aku ni pon ok. ok ke?



Owh my Iphone bertatah swarovski.

Tapi ape ade hal. kalau dah teringin sangat smart phone canggih tapi dok kemaruk rebate. ceh! 200 je pon.

Wuaaa


1 comment:

m said...

eheheh 200 je :pp

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...