28 December 2012

Teknik diet keji

Assalamualaikum.

















Sebagai manusia yang di lahirkan tidak memiliki badan yang semulajadi model curve, aku pikir sendiri macam mana nak kenal badan sendiri. ceywah bukan kenal sangat pon. dah dua dekad tapi badan sendiri pon compang camping tak terjaga.

Tapi aku takde amalkan senaman, minum collagen, pati herba jamu mak nenek. tu luaran nampak sihat dalaman wallahu.

Berat badan aku pulak bergantung kepada persekitaran. dengan tinggi 161cm, setakat ni berat badan aku, ideal. tapi pada aku now aku gemok.

Zaman gemok aku bermula kat boarding school. sebelum masuk teknik, berat aku 49kg. dah akhir tahun sekolah teknik, berat aku 60kg. mungkin diorang buh ganja dalam masakan tu aku lalu makan sangat-sangat.

Habis sekolah lepak kat rumah, berat kembali normal tapi still debap sampai lah masuk uni. time tu fuhhh tengok badan colleagues semuaaa mang aih. tapi aku takde kesedaran pon nak berdiet. makan sesuka hati. memang takde istilah diet dalam hidup aku.

Tapi berat aku sangat ringan hehe makan sesuka hati tapi berat tak naik. sukanyaaa. tips dia, makan, nyahtinja, makan, nyahtinja di jamban. heavennya tak payah runsing pasal berat badan.



























Ni berat sepanjang uni life. heaven lah orang lain sibuk skip makan malam, aku selera makan snacks malam buta. orang lain berjog pagi petang, aku tengok tivi makan jerok.


Setelah berbulan kat rumah, heaven tu tiada lagi.. owhhh hampa. tapi ok lah kan - dengan makan ikut suka hati, exercise tak pernah. tapi just maintain pergi jamban berat pon tak over.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...