20 December 2012

Mendiva at Pangkor Island

Assalamualaikum.

Plan tak sampai dua hari, terus prepare pergi Pangkor. terbaik lah takde cancel-cancel or postpone-postpone.

Kami pergi hari Isnin tapi still umat manusia berjuta demonz. hotel Puteri Bayu tu siap fully booked sampai hujung tahun ni. kiteorang pakat tembak je datang. so, rooms yang available pon standard room je. then, untuk keselesaan kiteorang ambik dua bilik.





Kali ni, naik ferry kat Marina Island. cepat and cekap. next time memang Marina lah pilihan ai. tapi kami lambat beberapa minit je. so boring jugak tunggu next ferry.



Teruja.



Udara Pangkor already. 

























Kalau sampai awal pon tak guna jugak. room kat hotel ni belum ready lagi even dah pukul 1 lebih. diorang estimate dalam pukul 3setengah baru ready. so kami bertebaran kat tepi pantai makan bihun. elok dah kenyang, diorang call and room dah ready! hoyeh

























View hotel ni tak best. tapi kalau dapat family villa memang the best. bukak pintu depan rasa nak terjun pantai. bukak pintu tepi rasa nak tenggelam dalam kolam.

























Semua pon berperangai childhood time ni. jangan salahkan ibu yang mengandung. lepas letak bags and kemas-kemas sikit. salin baju terus nak terjun kolam. time ni lah pundi kencing aku penuh asyik telan air je. macam dugong nak beranak tak reti berenang.

























Bbq time.

























Mom did an open burning. teehee laku habis ayam perap mak. 



The last activity, snorkeling at Coral Island. memang gempak, cuak nak terkapai-kapai dengan goggle besar bapak. mula-mula aku tak berani lansung nak nyelam dengan goggle tu. hahaha takot lemas. then tengok mak aku seronok bagi ikan makan, aku pon slow-slow sua muka and bernafas guna paip tu. tapi depa bagi kat aku yang usang punya! asal aku sedut, dengan air masin aku telan. tuih!

Aku tukar dengan adik aku, baru lah nikmat sikit. dapat tengok ikan kat hujung kaki. kalau tak selam, tak rasa lansung ade ikan. best!



1 comment:

Rara said...

weee!!!
sonok meyh!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...