24 December 2012

Tutorial shawl two layer

Assalamualaikum.

Masa nak convo hari tu aku berangan nak pakai hijab yang tak pernah aku pakai or gayakan sebelum ni.

Sekarang kan tengah IN shawl yang beads penuh and sarat. tapi kan nak pakai mortar board pulak nanti. rugi je beads segala berat dengan mahal pulak tapi tak nampak pon di lindung mortar.

Aku kerahkan jugak otak nak pakai style ape convo nanti. then, aku terjumpa shawl dua layer or two tones ni kat mall. aku terus beli even time tu tak berapa sure style ape nak pakai.

Balik rumah baru try and error. ah sudah aku neves takot mase hari convo tu, shawl ni tak menjadi.

Alhamdulillah. semuaaa berjalan lancar. ceywah macam majlis besar pulak. tapi syukurr tak jadi bad shawl day lah.



Syukur dengan sekali lilit, ia menjadi!

Dengan hati gembira aku pon nak share macam mane aku belit shawl ni. aku rasa untuk half moon pon sesuai. lagi senang untuk half moon, tak payah sebelah panjang sebelah pendek. 


Benda-benda: Shawl, inner neck, jarum, keronsang and nak lebih smart keronsang anting-anting or stud.



Letak shawl atas kepala. ikut suka nak color ape. 
Pastikan belah kanan pendek. Kiri panjang. 



























Then, guna keronsang anting-anting or stud. pin di kiri kanan pipi.



























Now, dia jadi macam ni. guna keronsang yang sama kiri kanan tu tau. baru tak cacat.



























Ambik shawl belah kanan (yang pendek) bawak ke bahu kiri. pin bagi kemas.



























Dia jadi macam ni. nak labuh boleh, nak singkat pon bolehhh



























Ni part paling penting. ambik shawl bahagian kiri (yang panjang) twist kan shawl bagi color yang bertentangan pulak duk luar.



























Nampak ke tidak. kalau taknak twist pon takpe. 



























Lilit atas kepala mengkome. jadi lah ghupe gini. biru pulak duk luar.



























Kasi kemas-kemas sikit.



























Dari belakang jadi gini. pinkan shawl kat bahu kang terlondeh.





























Selamat try and error!


9 comments:

Aisya Zulkefle said...

Cantik !!! Cuma takde tudung bawal je huhu .

Unknown said...

nice dear. chantek.. :D bwat la vdeo plak lg sng nk follow. :P heee..buat lg tau tutorial tudung2 u yg awesome tu. ^______^

Femmy said...

nice shawl time konvo tu:D

Unknown said...

laa, UiTM grads...my niece pun convo hari tu... dia amik DBA... nice shawl btw....
follow me too

http://nadiafarehah.blogspot.com

Mia Liana said...

kak mia tak reti pakai shawl.. selalu tak jadi.. huhu

Rara said...

cantik ko jah..!
pheww~

jaakechik said...

cantik! tutorial yg sgt menarik!

haney said...

uitm shah alam ke? sama la kite hahahha

Yaya Mohd said...

comel =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...