25 April 2012

Day 9: Someone you look up to?


Aku sebenarnya takot nak cerita pasal someone yang aku look up sebab nanti orang akan pikir aku ni orang kapir lah, tak utamakan Allah, Rasul, mak abah dalam menjadikan idola lah.

Hati kita, kita yang layak menilai even kita cakap Allah dan Rasulullah idola kita tapi perangai macam haremm, tak ke pelik.

Even kita haram mengagongkan sesama manusia, as long as kita tahu batas dia aku rasa ok. itu pendapat aku and again. kita tuan punye hati, then kita je yang layak nilai hati kita kan..



Dalam hidup aku, aku tak lah  menjadikan seseorang tu sebagai  idola tapi lebih kepada obses. sikap aku sendiri. aku kalau suka something, ia lebih kepada obses. 

Lumrah lah.. kita suka benda yang cantik. so aku suka perkara yang cantik yang ade pada seseorang. aku amat kagumi Dian Pelangi. dia muslimah  yang adorable. bijak, karisma and berjaya dalam profession dia. 



Kalau boleh aku nak letak dia sebagai bench marking sebab dia sebaya dengan aku tapi dah mampu berjaya sampai tahap ni. siap dah ade husband macam package pulak.

Ade lagi sorang yang aku obses dah menjadi darah daging pulak sikit-sikit obses. 



Kak Kim K!

Tapi sekali imbas macam Kak Rozy pulak. 



Sekarang aku tahu Rozita Che Wan dapat daripada mana sumber untuk inject muka dia. hahaha tak baik buruk sangka!

Dhaaa

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...