16 April 2012

Kitchen stuff yang sweet



Hari ni aku rasa malas. hari malas aku. tapi tiap-tiap hari pon aku malas. makin lama kat rumah makin kurang productive aku ni. kerja aku hari-hari masak pastu makan sendiri. 

Kalau time masak aku selalu berangan nak ade perkakas dapur yang comel color pastel. almari dapur semua yang limited edition. nak yang color sweet so ni conditionnye before aku masak. tak dapat dapur idaman, aku tak masak.

Perkakas tu kalau boleh dari sebesar-besar alam, sampai sekecik hama. hehehe membangkitkan mood masak orang kata.



Ni yang lubang sinki punye penutup. nak color striking. 



Macam kanak-kanak sikit. vintage gitu.



Aku memang lama teringin semua perkakas dapur color gini. kemas susun elok-elok.



Cedok gula, garam, tepong gomak kena guna natang special macam ni.



Kalau dah susun kemas gini, macam mane nak masak.






Bila perkakas semua lawa, baru, cantik, masak pon jadi sedap.



Ni suasana biasa lah sangkut-sangkut. 



Pantang nampak palang semua jadi tempat nyangkut.


Menatang ni wajib warna warni.


Yang ni unique sikit. nak masak ape ntah.



Selain letak macam kat atas, boleh susun cenggini.



Untuk hardcore yang malas masak, kau cari kitchen stuff yang catchy bagi kat bini. 
Baru dia tertarik nak masak. macam aku kot.



Tapi realitinye kemas macam mana pon dapur tu mesti end up macam ni.
Example dapur aku lah. comfirm.


Dhaaa



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...